Author Topic: Celtics are signing forward Jarvis Varnado  (Read 109945 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline chambers

  • Bailey Howell
  • ***
  • Posts: 3082
  • Tommy Points: 331
  • Banner 18...all that matters.
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #75 on: December 24, 2012, 05:38:23 PM »
Just to clear a few things up:

Kid is now listed at 6' 10" and 235lbs. That's from his stint in Europe where he had solid numbers.
His wing span is 7' 4"
He's the all time leading shot blocker in NCAA history.
He can jump out of the gym. He's tough and physical.

I'd much rather roll the dice on this kid than an old bum who's gonna be injured for 75% of the time here while we pay them 1 million. This kid will cost peanuts on a non-guaranteed deal for the regular season.
If he does work out, he'll be another trade asset. Look how good Steimsma was as a role player after 25 games. Look at Greg Smith for Houston or Chris Copeland for New York.
These guys just need a chance.
Let's give it to him for $450,000.
Even if he's just there putting pressure on our roster in practice and threatening their roster spot with his defense, the least it will do is encourage them to play harder.

This now makes me think we are going after a serious big man, not just a rim protector, in any trades.

The trade winds are a coming. Can you hear them whistling across the shore?
« Last Edit: December 24, 2012, 06:22:48 PM by chambers »
http://www.youtube.com/watch?b=1&v=UWlJiz1X8q0

"Game 4: 4 minutes 28 seconds 87-81
Game 5:2 minutes 28 seconds 84-81
These are scores in the 4th period and time left in Games 4 and 5 in 2011 versus the Heat. The Celtics were ahead in both games and Rondo was hurt, playing with one arm."  -Pearl 131  So close, yet so far.

Offline dark_lord

  • Don Nelson
  • ********
  • Posts: 8771
  • Tommy Points: 1099
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #76 on: December 24, 2012, 06:44:24 PM »
waste of $
dat vets minimmum really gon break da bank for us huh bruh?

"itz not really gon break da bank bruh", but yous dont hafta spend loot fo' the sake of droppin' duckets

 :-X smh

Offline OttawaCeltic

  • Jared Sullinger
  • Posts: 332
  • Tommy Points: 19
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #77 on: December 24, 2012, 06:57:45 PM »
waste of $
dat vets minimmum really gon break da bank for us huh bruh?

"itz not really gon break da bank bruh", but yous dont hafta spend loot fo' the sake of droppin' duckets

 :-X smh

Thank God that I dont need to deal with this speech up here Canada.

Anyways, he is not a waste of $$$, he is a waste of a roster spot. But I should not speak too soon. I actually hope he pans out well with KG in the frontcourt & I wouldnt mind him playing a decent 10mins in the Christmas game.  ;D
Jameer an elite PG?Please, ask that to his garbage highlights.



PAUL PIERCE, NO!

Offline dark_lord

  • Don Nelson
  • ********
  • Posts: 8771
  • Tommy Points: 1099
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #78 on: December 24, 2012, 06:59:42 PM »
waste of $
dat vets minimmum really gon break da bank for us huh bruh?

"itz not really gon break da bank bruh", but yous dont hafta spend loot fo' the sake of droppin' duckets

 :-X smh

Thank God that I dont need to deal with this speech up here Canada.


lol..i dont speak like that, i was just responding :)

Offline Mencius

  • Rajon Rondo
  • Posts: 945
  • Tommy Points: 86
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #79 on: December 24, 2012, 06:59:47 PM »
I read this thread quickly so apologies if I missed it but does anyone know the details of the contract? Is if a 10-day or a partially guaranteed or non-guaranteed?
I keep waiting for specifics to come out on that, too.  I would guess a couple of successive 10 day contracts to get them through until Wilcox comes back.  By then, Danny should figure out a way to trade for a center.

Teams can't sign players to 10-day contracts until January 5.  This is a contract for the rest of the regular season, although it doesn't necessarily have to be fully guaranteed.
Thanks

Offline Celts Fan 92

  • Bill Walton
  • *
  • Posts: 1423
  • Tommy Points: 122
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #80 on: December 24, 2012, 07:02:25 PM »
waste of $
dat vets minimmum really gon break da bank for us huh bruh?

"itz not really gon break da bank bruh", but yous dont hafta spend loot fo' the sake of droppin' duckets

 :-X smh
look at u trynna stereotype how i type cuz i got my own style stop cryin **** rofl

Offline crimson_stallion

  • Bill Walton
  • *
  • Posts: 1293
  • Tommy Points: 177
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #81 on: December 24, 2012, 07:18:52 PM »
Oh, so Danny has yet again wasted money and a roster spot on an utterly useless bum of a big who will never see playing time and who is too small to play center...because we don't apparently have enough undersized centers masquerading as Power Forwards.

Only way this is good news is of its for backup insurance at the PF spot due to an upcoming trade featuring Bass, who has been downright garbage this year with his 8 or so points and 5 or so rebounds. 

Offline moiso

  • Bailey Howell
  • ***
  • Posts: 3961
  • Tommy Points: 110
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #82 on: December 24, 2012, 08:08:20 PM »
waste of $
dat vets minimmum really gon break da bank for us huh bruh?

"itz not really gon break da bank bruh", but yous dont hafta spend loot fo' the sake of droppin' duckets

 :-X smh
look at u trynna stereotype how i type cuz i got my own style stop cryin **** rofl

Offline moiso

  • Bailey Howell
  • ***
  • Posts: 3961
  • Tommy Points: 110
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #83 on: December 24, 2012, 08:09:44 PM »
Imitating, not stereotyping.

Offline jdz101

  • Ray Allen
  • **
  • Posts: 2408
  • Tommy Points: 306
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #84 on: December 24, 2012, 08:23:55 PM »
steamboat lite


how much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck was chris bosh?

Offline Celts Fan 92

  • Bill Walton
  • *
  • Posts: 1423
  • Tommy Points: 122
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #85 on: December 24, 2012, 09:01:00 PM »
Imitating, not stereotyping.
yea but half those words i wouldnt say so he failed lls

Offline fitzhickey

  • Don Chaney
  • *
  • Posts: 1567
  • Tommy Points: 254
  • Dante Exum= future allstar
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #86 on: December 24, 2012, 09:04:55 PM »
Just to clear a few things up:

Kid is now listed at 6' 10" and 235lbs. That's from his stint in Europe where he had solid numbers.
His wing span is 7' 4"
He's the all time leading shot blocker in NCAA history.
He can jump out of the gym. He's tough and physical.

I'd much rather roll the dice on this kid than an old bum who's gonna be injured for 75% of the time here while we pay them 1 million. This kid will cost peanuts on a non-guaranteed deal for the regular season.
If he does work out, he'll be another trade asset. Look how good Steimsma was as a role player after 25 games. Look at Greg Smith for Houston or Chris Copeland for New York.
These guys just need a chance.
Let's give it to him for $450,000.
Even if he's just there putting pressure on our roster in practice and threatening their roster spot with his defense, the least it will do is encourage them to play harder.

This now makes me think we are going after a serious big man, not just a rim protector, in any trades.

The trade winds are a coming. Can you hear them whistling across the shore?
If he's packaged for some star, I wouldn't mind, but if the deal is rejected he might develop into something, maybe solid role player. He's only 24
DKC: New Orleans Pelicans
Pick 2: Toronto
PG: Lowry/Jeremy Lin
SG: JJ Reddick/Avery Bradley
SF: DeMar DeRozan/Demarre Carrol
PF: Josh Smith/Ryan Anderson
C: Pau Gasol/Tiago Splitter

Offline Meadowlark_Scal

  • NCE
  • Tiny Archibald
  • *******
  • Posts: 7535
  • Tommy Points: 618
  • You say when......
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #87 on: December 25, 2012, 06:49:21 PM »
Is this retarded or what....We NEED A SEVEN FOOT CENTER....to allow KG to play forward....we sign a 6'9" forward.....while our drafted center sits in the D league....let me tell you....a guy will only get as good as his competetion during his development....So bring MELO up and play him as a CENTER......Come on Doc...stop hating the big men..you don't have to wait 5 years to play him.....!!!

Offline TripleOT

  • Chat Moderator
  • Don Chaney
  • *
  • Posts: 1993
  • Tommy Points: 213
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #88 on: December 25, 2012, 10:49:47 PM »
Is this retarded or what....We NEED A SEVEN FOOT CENTER....to allow KG to play forward....we sign a 6'9" forward.....while our drafted center sits in the D league....let me tell you....a guy will only get as good as his competetion during his development....So bring MELO up and play him as a CENTER......Come on Doc...stop hating the big men..you don't have to wait 5 years to play him.....!!!

The Cs obviously feel that Melo isn't ready.  Why rush him and possible retard his development?  JV is an athletic guy with a long wingspan who was the best shot blocker in NBA history.  So what he isn't seven foot tall?

I'd like to see JV get some minutes to see what he can do as a defensively oriented 10th man type.  If anything, his presence on the roster will light a fire under the guys in front of him. Sullinger seemed pretty motivated against the Nets. 


Offline hpantazo

  • Satch Sanders
  • *********
  • Posts: 9747
  • Tommy Points: 757
Re: Celtics are signing forward Jarvis Varnado
« Reply #89 on: December 25, 2012, 10:53:44 PM »
Is this retarded or what....We NEED A SEVEN FOOT CENTER....to allow KG to play forward....we sign a 6'9" forward.....while our drafted center sits in the D league....let me tell you....a guy will only get as good as his competetion during his development....So bring MELO up and play him as a CENTER......Come on Doc...stop hating the big men..you don't have to wait 5 years to play him.....!!!

Sullinger is a rookie big man who Doc has been playing since day 1. Just saying.

 

Hello! Guest

Welcome to the CelticsBlog Forums.

Welcome to CelticsBlog